{FooterSocialImage}
Like us on Facebook
Λογότυπο εταιρείας Euroglass και πιστοποιητικού
Νέα Έρευνα: Η γυάλινη συσκευασία είναι ασφαλής, βιώσιμη και έτοιμη για το μέλλον

Σύμφωνα με νέα ευρήματα, από μία ανεξάρτητη έρευνα που ανατέθηκε από Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Γυαλιού Εμπορευματοκιβωτίων (FEVE) για λογαριασμό της πλατφόρμας Friends of Glass, 8 στους 10 καταναλωτές πιστεύουν ότι το γυαλί θα είναι το υλικό συσκευασίας του μέλλοντος γιατί είναι ανακυκλώσιμο, έχει πολλά οφέλη για την υγεία και είναι επαναχρησιμοποιήσιμο.


Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 4.000 καταναλωτές σε 13 Ευρωπαϊκές χώρες, δείχνοντας ότι η πλειονότητα των καταναλωτών βλέπει το γυαλί ως ένα υλικό συσκευασίας έτοιμο για το μέλλον και αναγνωρίζει τις θετικές ιδιότητές του τόσο στο κομμάτι της ανακύκλωσης όσο και της υγείας. Καθώς η βιομηχανία του γυαλιού οδεύει προς την κλιματική ουδετερότητα, η έρευνα αναφέρει ότι σχεδόν 8 στους 10 καταναλωτές επιλέγουν το γυαλί όταν πρόκειται για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Συγκεκριμένα, δύο από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του γυαλιού είναι το πόσο χρήσιμο και επαναχρησιμοποιήσιμο είναι. Ως εκ τούτου, οι καταναλωτές θεωρούν ότι το γυαλί ως υλικό συσκευασίας θα βοηθήσει τους ανθρώπους να ακολουθήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής σε έναν πιο υγιή πλανήτη.


Οι καταναλωτές αναζητούν ανακυκλώσιμες και ασφαλείς για την υγεία συσκευασίες


Συγκριτικά με τα υπόλοιπα υλικά, το γυαλί είναι η μόνη συσκευασία που οι καταναλωτές δηλώνουν ότι χρησιμοποίησαν περισσότερο, κατά 8%, τα τελευταία τρία χρόνια, παρόλο που προσπαθούν να μειώσουν τις συσκευασίες. Το γυαλί είναι φυσικά ανακυκλώσιμο και επαναχρησιμοποιήσιμο. Έτσι, θεωρείται ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι του υγιεινού τρόπου ζωής. Μετά τη χρήση, ανακυκλώνεται αποτελεσματικά σε όλη την Ευρώπη ενώ παραμένει ασφαλές ακόμη και μετά την ανακύκλωση. 8 στους 10 καταναλωτές αναφέρουν ότι ανακυκλώνουν «πάντα» ή «συχνά» τις γυάλινες συσκευασίες τους. Ακόμη, το 82% δηλώνει ότι κατανοεί επαρκώς τον τρόπο ανακύκλωσης, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές πιστεύουν και εμπιστεύονται την ανακύκλωση του γυαλιού.


Οι μισοί από τους ερωτηθέντες πιστεύουν ότι γυαλί ανακυκλώνεται πιο αποτελεσματικά από οποιοδήποτε άλλο υλικό συσκευασίας και γι’ αυτό αγοράζουν περισσότερα προϊόντα σε γυαλί. Αυτά τα ευρήματα υποστηρίζουν τα πρόσφατα δεδομένα της πλατφόρμας Close the Glass Loop για τα ποσοστά ανακύκλωσης στην Ευρώπη, που δείχνουν ένα μέσο ποσοστό συλλογής γυαλιού στο 79% σε ολόκληρη την ήπειρο. Επιπλέον, οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στην υγεία και στη διατήρηση των προϊόντων. Τα στοιχεία υπογραμμίζουν μία μεγαλύτερη κατανόηση της έννοιας της βιωσιμότητας, η οποία υπερβαίνει την απλή περιβαλλοντική ανησυχία.


Στην καθημερινότητά τους, 6 στους 10 καταναλωτές θεωρούν τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, την ανακύκλωση και την προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας τους, τρία κορυφαία στοιχεία βιωσιμότητας. Περισσότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι επιλέγουν περισσότερο τα προϊόντα σε γυάλινες συσκευασίες, γιατί προστατεύουν την υγεία και διατηρούν το περιεχόμενο ασφαλέστερο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ακόμη, το 70% των Ευρωπαίων συμφωνεί ότι το ανακυκλωμένο γυαλί θα συνεχίσει να προστατεύει τα τρόφιμα και τα ποτά από πιθανούς κινδύνους για την υγεία ακόμη και μετά την ανακύκλωση. Οι καταναλωτές βλέπουν τα γυαλί ως την καλύτερη επιλογή τόσο για την υγεία όσο και για το περιβάλλον. Όσο το πρόβλημα του πληθωρισμού συνεχίζεται, τόσο οι άνθρωποι προσπαθούν να εφοδιαστούν με τρόφιμα μακράς διαρκείας. Και σε αυτή την περίπτωση το γυαλί αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο, καθώς επιτρέπει στους καταναλωτές να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων, διατηρώντας τα προϊόντα για περισσότερο καιρό.


Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εστιάσουν στη βιωσιμότητα χρησιμοποιώντας γυαλί


Ενώ οι περισσότεροι καταναλωτές βλέπουν το γυαλί ως ένα υλικό έτοιμο για το μέλλον, περιμένουν επίσης από τα αγαπημένα τους brands εστιάσουν στη βιωσιμότητα, προσφέροντας βιώσιμες συσκευασίες από γυαλί. 4 στους 5 ερωτηθέντες συμφωνούν ότι τα brands έχουν ηθική υποχρέωση να χρησιμοποιούν βιώσιμες συσκευασίες, με σχεδόν το 78% να περιμένει από τις επιχειρήσεις να δηλώνουν ξεκάθαρα την πρόοδό τους για θέματα βιωσιμότητας με διαπιστευτήρια στις συσκευασίες τους. Επιπλέον, το 65% των καταναλωτών υποστηρίζει ότι η γυάλινη συσκευασία αυξάνει την εμπιστοσύνη τους για την ποιότητα του προϊόντος.


Οι επιχειρήσεις γνωρίζουν τον κρίσιμο αντίκτυπο που έχει η σωστή συσκευασία στο να ξεχωρίσει το προϊόν από τον ανταγωνισμό, να αναδείξει την εμπειρία, να μένει στη μνήμη και να διατηρεί το περιεχόμενο αναλλοίωτο. Το γυαλί έχει αποδειχθεί αξιόπιστος σύμμαχος των επιχειρήσεων καιρό τώρα. Προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των καταναλωτών για πιο βιώσιμες λύσεις συσκευασίας, που συνεχίζουν να προσφέρουν μια κορυφαία καταναλωτική εμπειρία, η βιομηχανία γυαλιού ενισχύει τα διαπιστευτήριά της για το βάρος της συσκευασίας, την ανακύκλωση και την απαλλαγή από τον άνθρακα.


Η Adeline Farrelly, Γενική Γραμματέας της FEVE, σχολιάζει «Καθώς οι άνθρωποι συνεχίζουν να γιορτάζουν το Διεθνές Έτος Γυαλιού και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής στρέφουν το βλέμμα τους σε νέους στόχους μείωσης των αποβλήτων , αυτά τα ευρήματα αποδεικνύουν ότι οι καταναλωτές αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο το γυαλί ως ένα υγιές, ευρέως ανακυκλώσιμο και καθημερινό υλικό συσκευασίας. Ένα υλικό που έχει αποδειχθεί ότι εκπληρώνει τις δεσμεύσεις για έναν πιο υγιή κόσμο. Ως βιομηχανία, αναζητάμε συνεχώς καινοτόμους τρόπους για να διασφαλίσουμε ότι το γυαλί θα συνεχίσει να είναι ένα βιώσιμο υλικό, στο οποίο μπορούμε να βασιστούμε για την προστασία της υγείας μας και του πλανήτη. Χαιρόμαστε που βλέπουμε ότι οι καταναλωτές αναγνωρίζουν αυτές τις ιδιότητες και επιβεβαιώνουν ότι το γυαλί είναι το υλικό συσκευασίας του μέλλοντος. Τώρα είναι η σειρά των αγαπημένων μας brands να ανταποκριθούν σε αυτή την πρόκληση».


Σχετικά με την έρευνα:


Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το 2022 μέσω της ανεξάρτητης εταιρείας έρευνας καταναλωτών InSites Consulting, στοχεύοντας καταναλωτές σε 13 Ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Κροατία, Τσεχία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Ισπανία, Ελβετία, Τουρκία και Ηνωμένο Βασίλειο. Οι συμμετέχοντες προσλήφθηκαν μέσω μιας διαδικτυακής ερευνητικής ομάδας, με διαχωρισμό φύλου 75% γυναικών και 25% ανδρών ερωτηθέντων. Συνολικά συμμετείχαν 4.107 Ευρωπαίοι.


Η έρευνα εξέτασε τις απόψεις των καταναλωτών σχετικά με τη συσκευασία ποτών και τροφίμων και πώς αυτή επηρεάζει τις αγοραστικές αποφάσεις, την περιβαλλοντική συνείδηση, τις στάσεις και συμπεριφορές σχετικά με την ανακυκλωσιμότητα και τις αντιλήψεις και τις προτιμήσεις διαφορετικών μορφών συσκευασίας. Σκοπός ήταν να κατανοηθούν καλύτερα οι κυρίαρχες τάσεις απέναντι στη βιωσιμότητα και τη θέση του γυαλιού σε αυτές τις τάσεις. Η έρευνα βασίστηκε σε προηγούμενα ευρήματα από το 2020 και το 2016.


Η πλατφόρμα Friends of Glass δημοσίευσε την έρευνα στις 22 Νοεμβρίου 2022, με αφορμή την έναρξη της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων.


Πηγή: friendsofglass.com