{FooterSocialImage}
Like us on Facebook
Λογότυπο εταιρείας Euroglass και πιστοποιητικού
10 νέα trends στις συσκευασίες ποτών και τροφίμων

Για να προσελκύσουν τους καταναλωτές, οι επιχειρήσεις αναζητούν συνεχώς νέες τάσεις για τον σχεδιασμό των συσκευασιών τους. Σε αυτή τη δυναμική και ανταγωνιστική αγορά, οι πρωτοποριακές ιδέες είναι απαραίτητες ώστε τα brands να τραβήξουν και να διατηρήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Από τις φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και τον μαξιμαλιστικό σχεδιασμό μέχρι τις ιδιαίτερες υφές και τις εξατομικευμένες εμπειρίες, αυτές οι 10 νέες τάσεις είναι μια ευκαιρία για να δημιουργήσετε μοναδικές συσκευασίες που κεντρίζουν την προσοχή με την πρώτη ματιά.


Συσκευασία φιλική προς το περιβάλλον


Η βιωσιμότητα πλέον είναι κάτι παραπάνω από μία τάση – είναι μία παγκόσμια κινητοποίηση. Οι καταναλωτές φαίνεται ότι προτιμούν τα brands που δίνουν προτεραιότητα στις φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας. Υλικά που είναι 100% ανακυκλώσιμα, όπως το γυαλί, είναι ιδιαίτερα δημοφιλή καθώς μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και απαντούν στην αυξανόμενη ανησυχία των πολιτών για το μέλλον του πλανήτη. Με τη χρήση πιο βιώσιμων υλικών συσκευασίας, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν νέους πελάτες και να δείξουν έμπρακτα τη δέσμευσή τους στην αειφορία.


Μαξιμαλιστικός σχεδιασμός


Ενώ ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός των συσκευασιών ήταν για καιρό η κυρίαρχη τάση, παρατηρείται ότι το τελευταίο διάστημα ο μαξιμαλιστικός σχεδιασμός έρχεται για να κατακτήσει την αγορά. Με πιο έντονα χρώματα, γράμματα, περίπλοκα μοτίβα και τρισδιάστατες εικόνες, η μαξιμαλιστική προσέγγιση βοηθά τα brands να δημιουργούν συσκευασίες που ξεχωρίζουν στα ράφια. Αυτή η τάση απευθύνεται στους καταναλωτές που είναι πιο δημιουργικοί, εκφράζονται μέσα από τη συσκευασία και έχουν την αίσθηση της περιπέτειας. Με την υιοθέτηση μαξιμαλιστικών σχεδίων, οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν τη συσκευασία πιο «ζωηρή», δημιουργώντας μία μοναδική εμπειρία για τον καταναλωτή.


Υφές


Οι διάφορες υφές στο σώμα της συσκευασίας δίνουν την αίσθηση του βάθους, αναδεικνύοντας τη γοητεία της. Η ζήτηση για πιο ανάγλυφα χαρακτηριστικά και γυάλινες φιάλες ή ετικέτες με υφές αυξάνεται, καθώς προσφέρουν μία ιδιαίτερη αίσθηση στο άγγιγμα. Η συσκευασία με υφές ξυπνά την αίσθηση της αφής ενώ ενισχύει την αντίληψη της προστιθέμενης αξίας του προϊόντος στο μυαλό των καταναλωτών. Παρά το γεγονός ότι μπορεί να υπάρξει μια μικρή αύξηση στα έξοδα παραγωγής, ο αντίκτυπος της συσκευασίας με υφές συνήθως φέρνει θετικά αποτελέσματα και οδηγεί σε αυξημένη επιστροφή επί της επένδυσης.


«Ζεστό» ρετρό


Αναμφίβολα, το 2023 έφερε μια νοσταλγία για το ρετρό στυλ της δεκαετίας του 1970. Το πιο ζεστό ρετρό στυλ στον σχεδιασμό των συσκευασιών περιλαμβάνει γήινες αποχρώσεις, όπως το απαλό κόκκινο, πορτοκαλί και καφέ, κυματιστά σχέδια, ζωγραφιές και έντονα γράμματα sans serif. Αυτή η αισθητική προσδίδει στη συσκευασία μια ρετρό γοητεία που μαγνητίζει τους καταναλωτές που έχουν την αίσθηση της νοσταλγίας και αναζητούν την αυθεντικότητα. Με την ένταξη των ζεστών ρετρό στοιχείων στις συσκευασίες, τα brands μπορούν να αξιοποιήσουν τη δημοφιλή τάση, παραμένοντας παράλληλα πιστά στην ταυτότητά τους.


Σχέδια με μοτίβα


Τα σχέδια με μοτίβα που καλύπτουν με ομαλό τρόπο ολόκληρη τη συσκευασία, δημιουργούν ένα design που έχει συνοχή και είναι οπτικά ελκυστικό. Αυτό το trend προσφέρει μία δυναμική εμφάνιση που κεντρίζει τα βλέμματα, ειδικά όταν το προϊόν βρίσκεται ανάμεσα σε άλλα στο ράφι. Με τα μοτίβα, οι επιχειρήσεις μπορούν να εδραιώσουν μια ισχυρή παρουσία στο ράφι και να δημιουργήσουν μια αξέχαστη εντύπωση στον καταναλωτή.


Σχέδιο στο χέρι


Σε έναν κόσμο που κυριαρχεί η ψηφιακή τελειότητα, οι σχεδιασμένες εικόνες στο χέρι πάνω στη συσκευασία προσφέρουν μια φρέσκια και πιο προσωπική πινελιά. Το ρουστίκ στυλ των σκιτσαρισμένων εικόνων έχει μια ιδιαίτερη αισθητική, αποτυπώνοντας στη συσκευασία έναν πιο δημιουργικό σχεδιασμό. Έτσι, αυτή η τάση συναντάται περισσότερο σε προϊόντα όπως αρωματικά κεριά, αιθέρια έλαια, καλλυντικά και τρόφιμα, όπου οι καταναλωτές αναζητούν αυθεντικά, χειροποίητα προϊόντα.


Γήινα χρώματα


Τα σχέδια συσκευασίας που έχουν γήινες αποχρώσεις ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις των καταναλωτών που είναι περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι. Οι αποχρώσεις του καφέ, του σκούρου πράσινου και άλλων φυσικών χρωμάτων προκαλούν μια αίσθηση οργανικής αυθεντικότητας και αρμονίας με τον περιβάλλον. Αυτή η παλέτα χρωμάτων απευθύνεται σε καταναλωτές που είναι ευαισθητοποιημένοι και προτιμούν προϊόντα που αντανακλούν τις αξίες και τον τρόπο ζωής τους.


Διάφανη συσκευασία


Σήμερα, οι καταναλωτές εκτιμούν τη διαφάνεια και θέλουν να γνωρίζουν τι αγοράζουν. Οι διάφανες συσκευασίες, όπως οι γυάλινες φιάλες και τα βάζα, εμπνέουν εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση στους καταναλωτές, καθώς έχουν τη δυνατότητα να δουν το περιεχόμενο πριν την αγορά. Αυτές οι συσκευασίες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στον κλάδο των τροφίμων, των καλλυντικών και των προϊόντων ομορφιάς, όπου η οπτική επαφή των καταναλωτών με τα συστατικά των προϊόντων είναι ουσιώδης. Ωστόσο, δεν φτάνει να είναι μόνο διάφανη μια συσκευασία αλλά και πρακτική. Έτσι, αν πρόκειται να επιλέξετε αυτή τη λύση συσκευασίας, χρειάζεται προσεκτική μελέτη κατά τον σχεδιασμό για να καλύπτει όλες τις ανάγκες σας.


QR codes


Οι κώδικες QR έχουν γίνει ένα αναπόσπαστο εργαλείο του μάρκετινγκ, ενώ η δημοτικότητά τους αυξήθηκε ραγδαία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι επιχειρήσεις μπορούν να συνδυάσουν τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο, ενσωματώνοντας κώδικες QR στη συσκευασία τους. Αυτοί οι κώδικες μπορούν να κατευθύνουν τους καταναλωτές σε ιστότοπους, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αποκλειστικές προσφορές ή πληροφορίες για το προϊόν. Τα QR codes ανοίγουν επίσης τον δρόμο για την «έξυπνη συσκευασία», ένα νέο και συνεχώς εξελισσόμενο πεδίο που αξιοποιεί την τεχνολογία για να ενισχύσει την πρακτικότητα και τη διαδραστικότητα της συσκευασίας.


Εξατομικευμένη εμπειρία


Σε μία αγορά όπου η αναζήτηση μιας πιο προσωπικής εμπειρίας είναι αρκετά δημοφιλής, η αντίστοιχη συσκευασία που την προσφέρει κερδίζει μια θέση την καρδιά των καταναλωτών. Tα brands έχουν πλέον τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μια βαθύτερη σύνδεση με το target group τους, διαθέτοντας επιλογές όπως custom χρώματα, μηνύματα ή ακόμη και διαδραστικά στοιχεία. Αυτό το trend λειτουργεί κατά τις περιόδους των διακοπών και των δώρων αλλά μπορεί να εφαρμοστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου σε αγορές που επικεντρώνονται περισσότερο στη συσκευασία.